Fa uns vuit anys, quan estava fent el curs de meditació, amb Carlos Murciego, era el septembre de 2016, vaig seguir amb Integraació, vaig tenir per tutor a Agustín Ollero.
Avui puc resumir el treball fet amb la "Escuela para el perdón no dual" amb aquesta película de la ma del dolor del protagonista vaig començar a permtetre'm perdonar-me amb la confiança que mai estava sola, ni que el meu aprop no hi veies ningú.
Antoni Maria Marcet i Poal
(Terrassa, Vallès Occidental, 1878 — Montserrat, Monistrol de Montserrat, Bages, 1946) Monjo benedictí.
Entrà a l’escolania de Montserrat el 1886, i hi restà fins
el 1894. Ingressà després a la comunitat, professà el 1900 i fou ordenat a
Barcelona, el 1902
Juntament amb d’altres companys, inicià (1906) la “Revista Montserratina”, de la qual fou redactor i administrador. El 1907 passà a Roma, on exercí càrrecs de govern en la congregació benedictina de Subiaco. Elegit coadjutor de l’abat Deàs (1912), rebé la benedicció abacial el 1913. Promogué l’ús del català com a llengua de relació dins el monestir i impulsà la cultura dels seus monjos i la renovació de la vida monàstica; creà pràcticament l’actual biblioteca del monestir, contribuí eficaçment en la reconstrucció material del santuari, amb la col·laboració de Puig i Cadafalch, i en millorà els accessos, amb la construcció dels aeris. Amb la col·laboració de Bonaventura Ubach, Gregori Sunyol, Anselm Albareda i d’altres, féu possible l’aparició de la Bíblia de Montserrat, de “Vida Cristiana”, d’“Analecta Montserratensia” i d’altres publicacions, i restaurà la impremta del monestir.
Patrocinà el Primer Congrés Litúrgic de Montserrat, del 1915, que suposà per a l’església catalana un revifament de la litúrgia i un entroncament amb els corrents innovadors centreeuropeus de l’època. Les seves actituds, obertes i arrelades a la terra, li valgueren nombrosos problemes durant la Dictadura de Primo de Rivera. Celebrà el novè centenari de la fundació del monestir (1931) amb actes religiosos i culturals notables; inaugurà els museus i restaurà l’església romànica de Santa Cecília. Durant la República mantingué bones relacions amb el govern de la Generalitat. La guerra de 1936-39 li suposà la dispersió de la comunitat i la mort de vint-i-cinc dels seus membres. Durant la tardor del 1937 es reuní amb alguns dels seus monjos al balneari de Belascoain (Navarra), on improvisaren un petit monestir. Retornà més endavant a Montserrat, on inicià la recuperació segons les possibilitats d’aleshores. Fou visitador de la província espanyola de la congregació benedictina de Subiaco (1927-43). Debilitat pels anys de treball i pel sofriment, reduí les seves activitats, sobretot públiques, i demanà un coadjutor; la comunitat elegí Aureli Maria Escarré i Jané (1941). El seu cos reposa a la cripta de la basílica montserratina, en un sarcòfag esculpit per Joan Rebull (1951).
Amb les festes de l’entronització de la Mare de Déu de Montserrat (1947) marcà una fita decisiva cap al retrobament i la reconciliació dels catalans després de la guerra civil.
Féu possible l’existència de “Germinabit”, de “Serra d’Or”, de “Qüestions de Vida Cristiana” i de “Studia Monastica”, i acollí tota mena d’iniciatives, sense discriminacions. El seu estil d’eficàcia i de renovació, autoritari i magnificent, li creà, més d’un cop, problemes dins la comunitat.
Malgrat la seva bona relació inicial amb el govern, evolucionà cap a una postura crítica, l’expressió més esclatant de la qual foren unes declaracions a “Le Monde” (1963), d’oberta oposició amb les estructures polítiques de l’estat.
El 1965, per pressions polítiques del govern, es veié obligat a abandonar Catalunya i passà a residir al monestir de Viboldone, prop de Milà. El 1966 hagué de renunciar el títol d’abat de Montserrat. Malalt de mort, l’abat Cassià Just el portà a Barcelona. El seu enterrament a Montserrat reuní entorn de la seva personalitat les creences i les ideologies més diverses.
Joan Just i Riba
(Barcelona, 22 d'agost de 1926 — Montserrat, Montserrat,
Bages, 12 de març de 2008)
Cassià Maria Just i Riba Abat de Montserrat (1966-1989), de
nom Joan.
Fill de Joan Just, compositor i pedagog, ingressà a l’Escolania de Montserrat (1939), on estudià música amb Anselm Ferrer i David Pujol, fou novici (1942), professà (1947) i fou ordenat sacerdot (1950). Cursà estudis superiors d’orgue sota el guiatge de Gregori Estrada (1943-50), i més tard, a l’Institut Pontifici de Música Sacra de Roma amb Ferruccio Vignanelli, on obtingué el magisteri d’orgue i la llicència en cant gregorià.
Treballà la composició amb Cristòfor Taltabull (1954-55). Amplià a París els coneixements d’orgue amb André Marchal i Norbert Dufourcq i treballà la composició amb André Jolivet (1955-56).
Organista, enregistrà Cinc passos, de Narcís Casanovas i
escriví composicions polifòniques, dues salves montserratines i alguns salms
monòdics per a la litúrgia.
El 1964 fou nomenat prior del monestir, i el 1966 abat en substitució d’Aureli Maria Escarré i Jané, càrrec que exercí fins el 1989, que fou rellevat per Sebastià Bardolet i Pujol.
Seguí la línia de l’abat Escarré, defensant els drets humans i la personalitat catalana, tot mantenint la projecció nacional i internacional de Montserrat, on vetllà per mantenir una bona convivència. Socialment manifestà un tarannà obert manifestat públicament en diverses ocasions.
El 1989 reprengué novament les activitats musicals
interrompudes per la tasca de govern del monestir, especialment la d’organista.
El 1991 fou guardonat amb la Creu de Sant Jordi. Aquest mateix any fou creada la Fundació Cassià Just per a la integració de persones marginades socialment i laboralment.
enllaç a Enciclopèdia.cat Cassia Just i Riba
Asummpata Margarit i jo, més o menys l'any 1974
El Montserrat que la mare i jo hem viscut, comença amb l'Abad Cassià Just. Vam viure la transició de l'Abad Cassia a l'Abad Bardolet. La nostra visita anual a Montserrat que moltes vegades passava de ser un visita anual a ser una visita més sovintejada. Agost, novembre i març, coincidint amb l'agenda disponible del Pare Cassià- Aquest recull no ´te la intenció de ser històric, tals sols vull expresaar que és per a nosaltres Montserrat i com l'hem viscut. No hem volgut pas transmetre un missatge religios, només hem mostrat la nostra recerca serena del Crist i aquesta recerca s'ha configurat a prop dels monjos de Montserrat amb la comprensió de que el camí de recerca del Crist interior és compartit.
Del 1973 fins el 1986, coneixiem al Pare Abad Cassià Just per referències, de sobte l'agost del 1986 l'Abad estava davant nostre ens escoltava i em demanava ¿Montserrat qué és Crist per a tú? la meva resposat va ser impulsiva:-la vida que respiro Pare Cassià la força que em fa bategar el cor? Sempre més va estar a prop nostre. El Nosre cor va queda unit al Cor dels Monjos, només als monjos que preguen i ofereixne el seu treball a Déu. És tan senzill!
Va ser l'any 1984 que va comença aquest llarga mal són d'unes operacions que no han resolt res. La nostra fe ens tornava a impulsar a Montserrat. Sí a Montserrat es cultiva el silenci, aprens a escoltar, aprens a aquietar els teus arguments sense argument. Amb la segona operació de l'agost de 1986, va arribar l'incendi que de poc no destrueix la cova i el monestir.
Montserrat va rebre ajuda d'arreu per tal de recuperar-se, i es va recuperar. Jo també em vaig rebre ajuda i em vaig recuperar, vaig viure el primer Miracle del que hem sigut conscients a la nostra vida. ¿Senyor qué són els Miracles, perquè algunes vegades es poden realitzar i d'altres no? Les grans qüestions, els grans misteris.
enllaç a Cor Perdonat 1984
Montserrat necessitava canvis en direcció al mont de l'empresa l'abad indicat per aquest canvi ja estava preparat´L'Abad Cassià Just va obrir en el reglament dels benedictins la possibilitat de renunciar a l'Abaciat en un temps prudencial. L'u d'abril de 1989 Sebastià Bardolet i Pujol rebia la Benediccio Abacial
Deixeu-me recordar a l'Arquebisbe de Barcelona Narcís Jubany i Arnau, nomenat Cardenal el 1973, pel Paà Piu VI. Pel nostre sentir el millor Arquebisbe que ha tingut Barceolna, encara fins a dia d'avui 1 de septembre de 2024.
(Santa Coloma de Farners, Selva, 1913 — Barcelona, 26 de
desembre de 1996)
Estudià al seminari de Barcelona i fou ordenat el 1939. Es doctorà en dret canònic a la Universitat Gregoriana de Roma. Professor de dret canònic al seminari barceloní, fou viceconsiliari dels joves d’Acció Catòlica, canonge de Barcelona (1954) i bisbe auxiliar de Barcelona (1955).
El 1964, elegit bisbe de Girona, inicià la renovació de certs aspectes de la pastoral. Fou promogut a l’arquebisbat de Barcelona (1971), on succeí el controvertit prelat Marcelo González Martín i féu una reestructuració moderada de l’arxidiòcesi. El 1973 fou ordenat cardenal. Publicà, entre d’altres obres, El voto de castidad en la ordenación sagrada (1952) i El diaconado y el celibato eclesiástico (1964) i un recull de les seves glosses a Full Dominical .
El 1990 renuncià a l’arquebisbat, on fou substituït per Ricard Maria Carles. L’any 1997 la Universitat Ramon Llull (URL), de la qual fou el principal impulsor, li reté homenatge i li concedí, a títol pòstum, la Medalla d’Or. L’any 1999, les seves despulles foren traslladades definitivament a la capella de la Mare de Déu de l’Alegria de la catedral de Barcelona, seguint el desig que havia expressat en vida.
Sol·lícit per Montserrat, que “sempre ha sabut estimar Catalunya i els catalans”, el cardenal Jubany pujava cada any el 27 d’abril, per presidir la missa conventual, el dia de la Mare de Déu de Montserrat.
L’1 d’abril de 1989, el cardenal Jubany presidí la benedicció abacial del P. abat de Montserrat, Sebastià Bardolet. Aquell dia el cardenal Jubany deia: “Recordeu que sou abat, no solament d’un monestir il·lustre per la seva història i pel seu guiatge espiritual, cultural i litúrgic, que de segles ha exercit, sinó també, d’aquest monestir, que és custodi de la imatge entranyable de la Mare de Déu de Montserrat. Ella és el cor i l’ànima de Catalunya i celestial patrona de les diòcesis catalanes”.
enllaç al blogger "la Veritat us farà lliures"
Abat de Montserrat.
Ordenat de sacerdot (1957), estudià tres anys al Pontificio Istituto di Musica Sacra de Roma, on obtingué el títol de mestre de cant gregorià i musicologia. De retorn al monestir, li fou encarregada la direcció coral dels monjos, i més tard fou prefecte de l’escolania durant nou anys. El 1977 l’abat Cassià Just el féu secretari particular seu i l’any següent el nomenà prior del monestir, càrrec que exercí fins el 1989, en què, per resignació de l’abat Just a l’abadiat, fou elegit pels monjos abat de Montserrat.
L'Abad Bardolet acull "la renovació de la Flama de la Llengua" Febrer 1990Ara ésmoment de recuperar el nostre Montserrat.
N'hi hagué més, però els que he deixat registrats són els que d'una manera o altre ens hem relacionat fins avui. Gent de casa i de Mare de Déu. Feia anys que gaudiem de les cantades que es eien les nits d'agost. Els grupos que venien a fer el curs de "direcció de cants litúrgics", en acabar de sopar es renunien a baix la plaça de les pageses o a les escles de l'antic hotel. En aquells anys, el monjo que ajuda el Pare Gregori Estrada era wel Pare Daniel Codina, i era ell qui sortia del monestir fins a les onze de kla nit per a reunir-nos en les cantades. Avis, joves, mainades i pares joves que no recordaven que estaven cansats. "Dins la fosca tot d'un, sobre el tronc d'un vell pi, s'enfilava la lluna com el punt d'una i"
No em vull resistir a pujar aquest video que em recorda al Pare Daniel, el nostre Pare Daniel, el de les cantdes de les primeres hores de not d'estiu
El 6 de novembre de 1982 el Sant Pare Joan Pau II, va visitar Espanya. El dia 6 va arribar a Barcelona i el dia 7 es va adreçar un dia a Montserrat, l'endemà a Barcelona i va marxar cap a Madrid on estigué potser un parell de dies. Montserrat es va vestir de gala per rebre'l, els prepartius van ésser exhaustius.
El dia 6 a la tarda la basílica ja va quedar plena i les places de l'entorn de la Basílica no s'hi cabia. La muntanya també va decidir obsequiar al Sant Pare i es va engal·lanar amb la boira més espesa que us podeu imaginar. No hi veies més enllà del teu propi nas. A mitja nit s'hi va sumar la pluja que no va parar fins ben entrada la nit del dia 7. La visita del Sant Pare, pels monjos i els serveis d'assistència es va convertir en un mal són. Dels nostres coneguts de la "colla del Rom Crmat" hi havia la familia Riera i l'Escardivol. Elles dins la Basílica que s'hi van plantar a les sis de la tarda del dia 6, quan van obrir, perqué la boira era tant espesa que mullava com la pluja que va començar a caure al vespre.
Els equips de servei i els de Creu Roja van haver d repartir mantes, i begudes calentes i atendres desmais i petits isgnes de congelació. El germà Andreu Soler i el germà Carles Solà no donaven l'abast dirigint els nois/noies de servei.
L'agost de 1993 serà l'últim que baixerem a la cova. Malgrat el suport del Pare Cassià m'he embrancat amb el coneixement d'espiritualitats boiroses. D'aquelles que quan més clar et diuen que és el camí, més l'entrebanca. La personalitat humana és dins teu, i ets tú qui tries a qui serveixes, a la teva personalitat o a Déu en el conjunt de germans que caminem junts.
El 23 juny de 1994 vam passar dues nits a Montserrat. Les revetlles a Montserrat ho arretglant tot.
Una de genoll i les altres dues nous recnvis de pròtesis de maluc. També la mare va have des er operda d'intesti dues vegades de l'octubre al novembre de 1996.
El di u a la tarda tornàvem cap a casa una la inteció d'acceptar la proposta dels veins que volien tancar el sevei de porteria.
No hay comentarios:
Publicar un comentario